Jak uspět Jak uspět

Musíme posunout naši konverzaci se zákazníky od produktu & ceny ke snům.
To vyžaduje určité “schopnosti zítřka“ včetně inovativní struktury konverzace,
správného obsahu a praktických nástrojů, které vám pomáhají.

step1 step1

Cílení
a segmentace

tento modul vám
pomůže prodat více
prostřednictvím
lepší segmentace
zákazníků

1

Příprava
tento modul
zefektivní vaše
prodejní schůzky

2

Plánování schůzek
tento modul poskytne návod na to,
jak požádat různými
způsoby o schůzku

3
step4 step4

Schůzka u zákazníka
tento modul představuje
nový způsob prodeje

4
step5

Řešení námitek
tento modul popisuje
možné námitky zákazníka
a naučí vás správně reagovat

5

Finanční okénko
tento modul vám umožní
více prodávat prostřednictvím
pokročilejší finanční
a rizikové gramotnosti

6
street road-block
wheel net

1.Cílení a segmentace

Segmentace zákazníků vám pomůže být efektivnější

targets

POMŮŽE VÁM K DOSAŽENÍ VAŠICH CÍLŮ

  • Vytvoření seznamu zákazníků
  • Prioritizace - nezaměřujte se na všechny zákazníky, ale pouze na preferované (prioritní, VIP)
  • Prodejní příběh šitý na míru každého zákazníka, zejména těch prioritních
  • Oslovení preferovaných segmentů (např. kadeřnictví, servisní firmy), ostatních si nevšímejte
  • Staňte se odborníkem pro vámi vybrané typy zákazníků a prezentujte se tak
sales

POMÁHÁ VÁM VYTVOŘIT PRODEJNÍ ŘEČ

  • Různé typy zákazníků mají různé potřeby
  • Rozdělte váš seznam zákazníků na různé skupiny (viz příklady níže)
  • Zjistěte, co jednotlivé segmenty zákazníků odlišuje
  • Použijte tyto rozdíly při prodejním rozhovoru

Jak vám zacílení na různé typy společností
pomůže ušít prodejní řeč na míru

Zatímco Moje Firma nabízí základní ochranu pro všechny druhy podnikání, význam každého prvku krytí a každého balíčku se mezi jednotlivými typy podnikání liší.
To znamená, že musíte zvýraznit určité prvky krytí v závislosti na typu zákazníka se kterým mluvíte. Další informace naleznete níže.

konrad

Pokud jde o zákazníky s vlastními prostory, existuje další zásadní důvod k uzavření pojištění majetku. V době, kdy musí přerušit svou činnost, například z důvodů, jako jsme zažili během krize COVID-19, se riziko újmy zvyšuje. Prostory pro podnikání jsou totiž často bez dozoru a jejich údržba je minimální nebo žádná.

Stávající SME zákazníci Allianz vyžadují
jinou argumentaci než potenciální zákazníci

Ke stávajícím zákazníkům Allianz nelze přistupovat stejným způsobem jako k těm, kteří u Allianz pojištěni nejsou. Zatímco pro potenciální zákazníky je náš nový přístup založený na potřebě poukázat na nedostatky jejich stávajícího produktu, v případě existujících klientů musí být přístup jiný. Podívejte se, jak by Jiří oslovil Annu, kdyby byla stávajícím zákazníkem, a jak by jí oslovil, kdyby byla potenciálním zákazníkem.

storytelling

Anno, vaše současná pojistná smlouva od Allianz byla dobrým řešením, které vašemu podniku poskytlo vše, co z hlediska pokrytí rizika potřebuje. Rizikové prostředí se však výrazně mění a to, co pro vás bylo v minulosti správné, pro vás v budoucnu již stačit nemusí. Proto navrhuji, abychom se na vaši aktuální situaci znovu podívali, a tak zjistíme, zda by naše nové řešení mohlo být lepší volbou pro vaši budoucnost.
Náš nový produkt totiž funguje jinak, pokrývá všechny důležité hrozby v jedné smlouvě a lze ho nastavit tak, aby přesně odpovídal vašemu rizikovému profilu, a to prostřednictvím čtyř různých balíčků.

Preparation

2. Příprava

Jak se připravit na návštěvu zákazníka

Každý mi říká, že jejich pojistný produkt je jiný; šitý na míru mým potřebám a požadavkům. Jestli chcete, abych věřila vašemu produktu Moje Firma, ukažte mi nějaký důkaz, že tomu tak ve vašem případě opravdu je.
Ukažte mi, že chápete, o čem je moje podnikání a buďte na schůzku připraveni!

Příprava
Odlišuje vás
Využijte snadno dosažitelné informace

ZAJÍMÁ VÁS, JAK JE DISKUSE O OBCHODNÍCH TÉMATECH
RELEVANTNÍ PRO PRODEJ MOJÍ FIRMY?

topic

Za prvé to vyvolává mou pozornost, protože se týká mého každodenního podnikání a rozhodnutí, která musím dělat. Díky tomu je náš rozhovor mnohem zajímavější.
Za druhé to přibližuje vaše pojištění blíže k tomu, co dělám a co miluji:
Být kadeřnicí.

Ano, díky za vaše slova, Anno! Musíme začít přemýšlet o pojištění jinak.
Náš produkt může být opravdu zajímavý, pokud se prodává správným způsobem. Vzpomínám si na diskusi, kterou jsme měli minulý týden o těch nových profesionálních vysoušečích vlasů, které mění způsob, jakým pracujete. Bavilo mě s vámi diskutovat o tom, jak vám Moje Firma umožní investovat do těchto novinek, protože chrání váš příjem. Je to mnohem lepší, než jen prodávat Mojí Firmu jako pojištění majetku.

A já se při této diskusi cítím dobře a užívám si jí. Nemusím být přímo expertem na váš obor, jen se vás potřebuji ptát na ty správné otázky a na to, co je pro vás důležité.

konrad

Takto by to Jiří použil pro prodejní účely

Souhlasíte s obecným názorem, že majitelé podniků, jako jste Vy, mají značná omezení při přístupu ke kapitálu? Jaký to má dopad na vaše finance?

booth

3. Naplánujte si “návštěvu”

Prodej produktu Moje Firma nefunguje jako prodej pojištění motorových vozidel, kde zákazníci jen porovnávají ceny.
Chcete-li úspěšně prodat pojištění, je třeba vyvolat u zákazníka zájem, zákazník musí mít obavy z toho, že je bez pojištění. K tomu je třeba vyvolat pocit naléhavosti, ale to vyžaduje čas. Nenabízejte nic ve spěchu, požádejte zákazníka o důkladnou diskusi. Můžete ji nabídnout i na dálku, pomocí videokonferenčního nástroje, který je v Allianz k dispozici.

NIC NEPRODÁVEJTE POUZE CHTĚJTE VÍCE ČASU

table konrad anna

JAK NA TO:

  • Nabídněte setkání na dálku pomocí videokonferenčního systému Allianz
  • Zvyšte pozornost tím, že řeknete něco jako "Musím s vámi probrat něco důležitého, jde o ochranu Vašeho podnikání
  • Řekněte, že většina pojistných produktů je ze „starého světa“ a nechrání správně před „riziky dnešních dnů
  • Poukažte na to, že Moje Firma je řešením tohoto problému
  • Požádejte zákazníka o trpělivost. Nějakou dobu to potrvá, než dostatečně prodiskutujete a pochopíte zákazníkovy potřeby a požadavky
  • Přerušte schůzku, pokud zákazník trvá na rychlém řešení; tím můžete ve finále na zákazníka zapůsobit kladně

CO BYSTE ALE MĚLI MÍT NA PAMĚTI:

  • Nekontaktujte mě, když jsem ve stresu
  • Použijte slovo „návštěva“ místo „obchodní schůzka“ - to zní méně vážně, méně jako povinnost
  • Používejte fráze jako "možná bychom mohli zkusit pozvednout vaše podnikání“
  • Dejte mi najevo, mám čas se rozhodnout, zda řešení od Allianz může pomoci mému podnikání

Můžete použít následující příklady

Klikněte zde pro stažení kompletního skriptu

PŘEDSTAVENÍ

  • Méně znamená více
  • Dokažte, že by Vás zákazník měl poslouchat
  • Řekněte zákazníkovi, kdo jste
1

JIŘÍHO PŘÍKLAD

Dobrý den, jsem Jiří, expert z pojišťovny Allianz.
Vzhledem k tomu, že většina pojistných řešení pochází ze “starého světa”, pomáhám majitelům podniků řešit rizika “dnešních dnů” ohrožující jejich obchodní a soukromé sny.
Majitelé se mnou jednají, když …

konrad
wash hair

4. Návštěva u zákazníka

Nový prodejní přístup je o zákazníkovi a jeho snech. Znalost snů vašich zákazníků
Vám umožní prodat produkt Moje Firma jinak a hlavně jako něco, co chrání
a umožňuje sny splnit. Obchodní řeč je zahájena úvodem a následují 3 vzájemně propojené části.

4 steps

Začněte konverzaci v uklidňující a otevřené atmosféře.
Přečtěte si tipy na konci kapitoly, jak zákazníkům udělat pohodlí
i při digitální schůzce.

Zákazníci popisují své sny a uvádí,
co je pro ně důležité

Zákazník s Vámi sdílí své obavy,
které mu v noci nedají spát

Ukažte, jak Moje Firma pomáhá zákazníkům
chránit jejich sny a umožnit jim tak klidný spánek

1
Úvod

Jak jsem pochopila od Jiřího, toto setkání bude jiné, bude to skutečný zážitek. Budeme objevovat, jak realizovat mé sny a ne jen nezáživně diskutovat o prodeji pojištění. Dovolte mi, abych Vám dala pár rad, co máte říkat, abyste získali mé srdce:

  • Ať je to emocionální obchodní rozhovor, NIKDY diskuze o pojištění
  • Shromážděte co nejvíce cenných informací o oboru, který pojišťujete
  • Ptejte se na zajímavé a podnětné otázky; otestujte hodnotu otázek tím, že se sami sebe zeptáte, zda Vám odpověď pomůže prodat Moji Firmu
  • Projevte zájem
  • Mluvte o životě svého zákazníka
  • Aktivně se zaměřujte na obchodní a podnikatelské trendy (navštivte modul "Příprava", kde se dozvíte více)

Příklad úvodního prohlášení

Klikněte zde pro stažení kompletního skriptu

Děkuji, že jste si udělala čas na rozhovor!

Jak jsem se již zmínil, když jsme spolu hovořili naposledy, Allianz vyvinula specializované řešení pro majitele malých a středních podniků, aby jim pomohla růst a prosperovat. Při tomto setkání budeme správnou cestu společně objevovat.

Snažím se porozumět Vašim obchodním a osobním cílům a také Vašim obavám. Udělám si tak ucelený obrázek o vašich potřebách a požadavcích a umožní nám to prozkoumat, do jaké míry bude pro Vás naše řešení přínosné.
Způsob, jakým bych chtěl naši diskusi vést, je následující:

  • Povídejte mi o svých obchodních i soukromých snech
  • Řekněte, co Vám v noci nedá spát
  • Projděme, jak bychom Vám mohli pomoci realizovat vaše sny

Buďte prosím co nejotevřenější a sdílejte se mnou jakékoli připomínky a obavy. Udělám totéž tím, že Vám poskytnu informace o rizicích, o kterých jsem dříve hovořil s kadeřníky (nahrazení správným podnikem), jako jste Vy.

Doufám, že Vám to pomůže!

Dovolte mi tedy začít otázkou:
Proč jste se stala kadeřnicí?

2
Diskuze o obchodních a soukromých snech

table anna konrad

Anna: „Neříkejte mi, že mě Moje Firma chrání před ztrátami, ke kterým došlo při požáru nebo krupobití. Tyto věci se obvykle stávají jiným lidem, ale neumím si představit, že by se to stalo mně! Jinými slovy: nepotřebuji váš hloupý produkt!

Co se mi může stát, a to by bylo pro mě docela bolestivé, že mi dojdou peníze. Nebo že bych nebyla schopna zaplatit za dovolenou nebo přestavbu mého kadeřnictví na kosmetický salon.

Jiří: “Díky za radu Anno! Pro mě to znamená, že bych neměl prezentovat Mojí Firmu tím, že mluvím o tom, jaká kryje rizika.
Místo toho bych měl pochopit, jaké problémy by Moje Firma měla vyřešit, aby se Vaše sny splnily. Pojďme tedy mluvit o Vašich obchodních a soukromých snech.

Diskuse o obchodních a soukromých snech vám přinese důležité informace
nezbytné pro vytvoření výsledného řešení. Je to ale jen první krok.

table anna konrad

Vaše řešení pro mě musí mít skutečnou hodnotu.

Pojištění mého podnikání proti požáru, povodni nebo krupobití pro mě ve skutečnosti hodnotou nemá, protože tato rizika jsou příliš hypotetická a problémem by pro mě byly pouze v případě škody.

Rozumím! Takže pojďme diskutovat o Vašich obchodních a soukromých snech.

Teď pojďme probrat vaše problémy a rizika.

Diskuze o obchodních snech

CHCETE-LI ZAHÁJIT DISKUSI O OBCHODNÍCH SNECH
MUSÍTE SE ZEPTAT ANNY NA TŘI RŮZNÉ VĚCI

anna

Experti zjistili, že zákazníci pravděpodobněji nakoupí produkt nebo službu, pokud cítí:

  • Důvěru: Mají pocit, že se na vás mohou spolehnout
  • Přesvědčení: Mají pocit, že máte know-how; kompetence a odborné znalosti, které splňují jejich potřeby
  • Odpovědnost: Mají pocit, že Vám opravdu záleží na tom udělat pro ně to nejlepší

Pokud chcete, abych měla tyto pocity, je nutné diskutovat o otázkách, které jsou pro mě důležité, ne o pojištění.

To, na čem opravdu záleží, je moje každodenní činnost a věci, které mi v noci nedají spát. Důvěryhodného člověka z vás udělá teprve to, když se podíváte na moje problémy a seznámíte se s tím, co pro mě znamenají. Pak Vám uvěřím, že jste schopný vyhovět mým potřebám a požadavkům.

NÁSLEDUJÍCÍ NĚKTERÉ PŘÍKLADY PRO STANOVENÍ OTÁZEK O OBCHODNÍCH SNECH

Zjistit více

  • Proč jste se stali kadeřníkem?
  • Jak definujete úspěch a jak ho měříte?
  • Jaké hlavní změny ve Vašem podnikání očekáváte v nejbližší budoucnosti?
  • Jaké jsou Vaše hlavní měsíční platby? Jaké jsou Vaše měsíční náklady ve srovnání s příjmy?
  • Jaký je Váš největší sen, kterého chcete ve svém podnikání dosáhnout?
  • Kolik peněz potřebujete, aby se Vaše sny splnily?
konrad

OBOHAŤTE SVÉ OTÁZKY POUTAVÝMI PŘÍBĚHY
A VAŠIMI ZNALOSTI O MALÝCH PODNIKATELÍCH

Z

Jaký je Váš největší podnikatelský sen?

from

Na

Jednoho dne jsem měl úžasný rozhovor s kadeřníkem (nahraďte dle potřeby jiným oborem podnikání), jako jste Vy, o jeho obchodních snech. Říkal, že si chce otevřít druhé kadeřnictví. O čem sníte Vy?

to

Pokračujte v diskusi o osobních snech. Jakmile víte, čeho si Anna nejvíce cení, umožní Vám to představit Moji Firmu jako něco, co Anně umožní přestavět její kadeřnictví na plnohodnotný kosmetický salon namísto nabízení pojištění pro ochranu před ohněm nebo povodní.

Diskuze o soukromých snech

Chcete-li začít diskusi o soukromých snech, musíte projít 4 témata.
Zeptejte se Anny, jak vám to pomůže prodat Moji Firmu.

Mluvit o mé rovnováze mezi pracovním a soukromým životem není žádná věda; je to další cenný způsob, jak vybudovat důvěru a empatii. To ukazuje, že chápete moji situaci jako majitelky podniku. Dává mi to pocit, že máte zájem nejen o mé podnikání, ale také o mne jako osobu.

SPUSŤTE DISKUSI O SOUKROMÝCH SNECH TÍM,
ŽE POLOŽÍTE RELEVANTNÍ A PODNĚTNÉ OTÁZKY
(TY VYVOLÁVAJÍ EMOCE)

Zjistit více

  • Jaké soukromé investice plánujete v dohledné budoucnosti provést?
  • Jaký je Váš největší životní sen?
  • Jak se vyrovnáváte se stresem? Co děláte pro relaxaci?

PERSONALIZUJTE OTÁZKY A UČIŇTE JE RELEVANTNĚJŠÍ TÍM,
ŽE SE VRÁTÍTE ZPĚT K POSTŘEHŮM Z DISKUSE O OBCHODNÍCH SNECH

Z

Jaký druh soukromých investic plánujete provést v dohledné budoucnosti?

from

Na

Před pár minutami jste uvedla, že během příštích 12 měsíců musíte investovat do nové průmyslové sušičky. Plánujete také větší soukromé investice? Pokud ano, jak zajistíte, že můžete financovat obě investice, a kterou z nich byste zvolila, pokud by jste si mohla dovolit jen jednu?

to

Uzavření diskuze o snech

Přesuňte se k diskusi o rizicích, jakmile budete mít první prvek cílového řešení návrhu: Pochopení toho, co je důležité pro zákazníka. Udělejte to tak, že shrnete své chápání snů a potřeb zákazníka. Tím je zajištěno, že:

  • Vám nic důležitého neuniklo
  • Zákazník a Vy jste na stejné vlně
  • Můžete přejít k pomocí produktu Moje Firma

Snadný způsob, jak formulovat takové shrnutí najdete v následujících bodech:

a) Shrňte své chápání potřeb zákazníka, např. „Otevření salonu krásy“
b) Uveďte, co zákazník musí udělat, aby si mohl potřeby splnit, např. „Ušetřit 150 000 Kč“
c) Zmiňte rizika, která mohou splnění cíle ohrozit, např. „Problémy, které se dotýkají kadeřníků“

konrad

Příklad propojení diskuse o snech na pojištění

“Anno, mnohokrát děkuji za sdílení těchto cenných poznatků z Vašeho podnikání, moc to oceňuji.
Abych to shrnul, chápu, že Vaší prioritou pro příští rok je přestavba Vašeho kadeřnictví do plnohodnotného kosmetického salonu. V dlouhodobém horizontu chcete zajistit, aby Vaše dcera mohla studovat v zahraničí a chcete jet na dovolenou do Austrálie.”

Klikněte pro stažení kompletního skriptu

3
Prozkoumejte rizika

Zkoumání rizik vám poskytne druhou část výsledné nabídky

table anna konrad

Jak jsem již řekla, hodnotou je pro mě řešení důležitého problému.
Pokud jste mi při obchodní a soukromé diskusi o mých snech pozorně naslouchal, možná jste zjistil, že je pro mě důležité otevřít si kosmetický salon, umožnit mé dceři studovat v zahraničí a navštívit Austrálii. Problém by byl, kdybych nemohla tyto sny realizovat.

Diskuse o rizicích Vám umožní konkrétně zjistit, jak by k tomu mohlo dojít. A to Vám dá do ruky mocnou zbraň: Budete schopen přesně popsat, jak mi Moje Firma pomůže sny realizovat.
Pojmenujete totiž problémy/rizika, které moje sny ohrožují a které mi Moje Firma pomůže odstranit.

To dává smysl, Anno, děkuji!

Znalost Vašich snů a řešení Vašich rizik mi umožňuje použít Moji Firmu jako řešení, které vám vaše sny pomůže realizovat.

Moje zkušenost však spočívá v tom, že projednávání rizik se zákazníky může být složité. Proč tolik zákazníků obvykle váhá přiznat, že riziko může zasáhnout jejich podnikání?

Diskuse o toleranci rizika

Když se Anny zeptáte, kolik ze svého příjmu si mohla dovolit ztratit,
pomůže vám to prodat Moji Firmu, protože to vzbuzuje obavy
Anny a je pro ni obtížné odmítnout potřebu pojištění.

couple

Tolerance rizika znamená, o kolik peněz by Anna mohla přijít, aniž by měla finanční potíže, např. že by nebyla schopná pokrýt své obchodní či soukromé výdaje, nebo by si nemohla pravidelně spořit na nový kosmetický salon.

Musím Anně zdůraznit, že pouze Moje Firma může zaručit, že žádné z jejích rizik nebude mít za následek ztrátu vyšší, než je její tolerance rizika. Jinými slovy, Moje Firma umožňuje zachovat kontinuitu podnikání a zajišťuje úspory na financování Anniných snů i v případě škody.

Majitelé podniků, jako jsem já, mají obvykle pouze jednu sdílenou toleranci k riziku pro obchodní i soukromý život. Mějte na paměti, že nepojištěná ztráta by nás zasáhla dvakrát tak tvrdě.

anna

ABY SE TATO DISKUSE ROZBĚHLA,
MŮŽETE KLIDNĚ KLÁST PROVOKATIVNÍ OTÁZKY

  • Kolik svého měsíčního nebo ročního zisku si můžete dovolit ztratit v důsledku neočekávané události?
  • Kolik svého měsíčního nebo ročního zisku jste ochotni ztratit v důsledku neočekávané události?
  • Jak byste se cítila, kdybyste měla platit za ztrátu svými vlastními penězi?
  • Do jaké míry změnil váš názor na vaši toleranci rizika COVID-19?
  • Právě jste řekla, že si můžete dovolit ztratit 100 000 Kč. Nicméně potřebujete ušetřit 150 000 Kč, abyste mohla otevřít svůj kosmetický salon. Přemýšlel jsem, jestli
    100 000 Kč není příliš mnoho a zda vaše tolerance rizika není o mnoho nižší.

Zkoumání rizikového profilu

POUŽIJTE MAPU RIZIK PRO VIZUALIZACI RIZIKOVÉHO PROFILU ZÁKAZNÍKŮ

dots
  • Na konci tohoto školení bude k dispozici interaktivní šablona této mapy rizik. Můžete ji dokonce použít pomocí sdílení obrazovky, pokud navštívíte zákazníka virtuálně
  • Mapa rizik umožňuje zákazníkům i Vám pochopit, která rizika jsou relevantnější z hlediska pravděpodobnosti (frekvence) výskytu a závažnosti (dopadu)
  • Frekvence označuje, jak často se vyskytuje riziko pro vlastníky podniků (na základě zkušeností Allianz)
  • Dopad označuje možné finanční důsledky pro majitele firmy, pokud dojde k riziku (na základě zkušeností Allianz)
  • Předložte mapu rizik zákazníkům a požádejte o jejich názor. Podle potřeby okomentujte pozici rizik, protože tato mapa rizik je pouze standardním příkladem pro malé a střední podniky
Základ
Přírodní události
Vandalismus
Přerušení provozu
Odpovědnost za škody na životním prostředí
Odpovědnost
Rozbití strojů
a elektroniky
Vodovodní škody
Zemětřesení
Krádež a loupež
Skla

DISKUSE O RIZICÍCH VÁM POMŮŽE
V MNOHA OHLEDECH

Zvyšujete povědomí zákazníků o rizicích. Obvykle zákazníci nemyslí na požár, povodeň nebo zemětřesení, když se obávají realizace snů. Nyní máte šanci to změnit!

Po diskuzi o snech a o tom, jak jsou spojeny s tolerancí rizika zákazníka, máte připraveno vše podstatné pro argumentaci, že konkrétní riziko, např. požár, může vést ke ztrátě přesahující toleranci rizika. To znamená, že zákazník nebude schopen splnit požadovaný plán spoření, aby naplnil svůj sen.

Použil bych to k prodeji Mojí Firmy takto: „Anno, řekla jste, že dopad ztráty po případném požáru bude přibližně 120 000 Kč. To je mnohem více než
10 000 Kč, které jste uvedla jako svou toleranci rizika, a je téměř stejně vysoká jako 150 000 Kč, které potřebujete k uskutečnění vašeho snu: Otevření salónu krásy. Proto věřím, že riziko požáru je vážnou hrozbou pro Váš sen, která by měla být zohledněna.“

TAKHLE BY JIŘÍ MOHL ZAČÍT DISKUZI

Zjistit více

  • Dokázali jste si někdy představit, že se stane něco jako COVID-19? Jak tato událost změnila váš názor na to, co Vás může ohrozit?
  • Co vám v noci nedá spát z obchodního a osobního hlediska?
  • Do jaké míry odráží tato Riziková mapa vaše podnikatelské výzvy?
  • Do jaké miry rizika v této Rizikové mapě ohrožují vaše podnikatelské cíle a plánované investice?

Pokračujte ve své diskusi, jakmile zákazník potvrdí,
která rizika jsou pro něj nejrelevantnější

konrad

Zkuste zákazníka přimět k zamyšlení nad jeho současným přístupem k pojištění

Páni! S Vaším novým prodejním přístupem jsme absolvovali poutavou a komplexní analýzu potřeb pomocí zajímavých a inovativních nástrojů. Bavili jsme se o mých snech, o mojí toleranci k riziku a o mém rizikovém profilu. Byl to úžasný zážitek!

Než začnete prezentovat Mojí Firmu, měli byste zdůraznit výhodu svého prodejního přístupu a přimět mě k zamyšlení nad způsobem, jakým si pojištění sjednávám v současnosti.
To by mi ukázalo, že moje minulá rozhodnutí o nákupu pojištění nebyla založena na mých finančních potřebách ani jsem si nenechala provést analýzu mých potřeb, a to jak v rovině podnikatelské, tak i osobní.

PŘÍKLADY ZJIŠŤOVACÍCH OTÁZEK
K ZAHÁJENÍ DISKUSE

  • Sjednáváte si pojištění? Proč?
  • Jak se rozhodujete o rozsahu pojištění ?
  • Jak v současné době řídíte svá rizika? Proč?
  • Přemýšlela jste při uzavírání Vaší současné pojistky o Vašich cílech, svých snech a toleranci rizika, nebo jste si jednoduše některá rizika jen pojistila?

JAK BY JIŘÍ MOHL ZPOCHYBNIT TO,
JAK SE ANNA AKTUÁLNĚ STAVÍ K POJIŠTĚNÍ

Případ, kdy Anna žádné pojištění nemá

Anno, i když potřebujete ušetřit 150 000 Kč na otevření kosmetického salonu, nesjednala jste si pojištění pro své podnikání. Můžete mi pomoci lépe porozumět tomuto rozhodnutí? Vaše situace v příjmech vám totiž nedovoluje dělat obě věci najednou: platit za případné nepojištěné ztráty a dodržovat svůj spořicí plán.

from

Případ, kdy je Anna pojištěna u konkurence

Anno, můžete mi pomoci pochopit způsob, který vedl k uzavření vaší stávající, a podle mého názoru zastaralé, pojistky? Jaký byl proces identifikace vašich potřeb a jak byl spojen s vaší tolerancí rizika a rizikovým profilem?

to

4
PŘIPRAVTE SVOJI PREZENTACI

Představení Mojí Firmy i jako ochránce snů

Nyní je čas spojit vše dohromady, pro přesvědčivou prezentaci Mojí Firmy.

Co chcete udělat, je prodat váš standardizovaný produkt jako řešení šité na míru pro pokrytí nejdůležitějších rizik vašeho zákazníka. Uděláte to tak, že vyprávíte přesvědčivý příběh vycházející ze všech poznatků, které jste získali z vaší diskuse o snech, toleranci rizika a rizikovém profilu zákazníka.

Podívejte se, jak Jiří strukturuje svou prezentaci na 5 částí:
Potřeba - Problém - Řešení - Hodnota - Dopad.

Jak může Jiří oslovit Annu

Klikněte pro stažení celého skriptu

Obsah

  • Mluvte o závěrech z obchodní a soukromé diskuse o snech: Sny, jak si je splnit?
konrad

Příklad

Děkuji za skvělou diskusi! Je milé vidět, jak je každá firma jedinečná.
Pro shrnutí mého osobního chápání naší diskuse: Vaše hlavní sny o životě jsou, aby vaše dcera mohla studovat v zahraničí a jednou odjet na dovolenou do Austrálie.
Chcete-li dosáhnout těchto cílů, plánujete v příštích 12 měsících přeměnit svoje kadeřnictví na plnohodnotný kosmetický salon nabízející komplexní služby péče o pleť a nehty.
Jedná se o poměrně nákladnou přestavbu, která vyžaduje úspory ve výši 150 000 Kč, což je zhruba celý váš roční příjem po odečtení nákladů.

Chcete-li ukončit svou prezentaci, ukažte Anně,
jaký má Moje Firma dopad na její rizikový profil

Odprezentujte a okamžitě ukažte dopad Mojí Firmy na rizikový profil vašeho zákazníka. Jak vidíte níže, je to docela působivý nástroj, protože ukazuje snížení dopadů rizik na minimum.
Na konci tohoto školení najdete verzi tohoto nástroje k tisku.

konrad
table
risks

Někteří zákazníci, zejména větší, jsou pokročilejší z hlediska finanční gramotnosti a používají k měření výkonnosti svého podnikání účetní a finanční hlediska.

Pro tyto zákazníky je možné ilustrovat dopad Mojí Firmy na jejich finance pokročilejším způsobem. Jiří vám o tom řekne později.

wash

Jak postupovat v případě online schůzky

NOVÝ PRODEJNÍ PŘÍSTUP LZE SNADNO POUŽÍT I VZDÁLENĚ,
A PŘITOM SE BUDE ŘÍDIT STEJNOU LOGIKOU. CHCETE-LI VŠAK BUDOVAT
DŮVĚRU NA DÁLKU, MUSÍTE SI BÝT VĚDOMI URČITÝCH VĚCÍ.

Způsob, jakým zákazníci očekávají, že s nimi budeme komunikovat se výrazně mění. Nový svět bude vyžadovat, abychom prodávali častěji bez fyzické schůzky, například prostřednictvím videohovoru. Zajímalo by mě, jestli mohu být efektivní při prodeji na dálku.

konrad

Jiří, velmi bych ocenila, kdybych s vámi mluvila prostřednictvím videa. Dnešní doba vyžaduje sociální distancování, ale i bez COVID-19 umožňují videohovory vyšší úroveň flexibility. Domluvit se můžeme i na pozdě večer nebo i na víkend, což pro by pro mě znamenalo minimální nebo žádnou ztrátu času.
Aby však byla tato setkání efektivní, mějte na paměti následující:

  • Používejte videohovory – je mnohem snazší se emocionálně propojit, když vás vidíme - a sdílejte obrazovku abyste se mohli vrátit ke všem svým nástrojům, např. rizikovým mapám
  • Buďte trochu neformální, věnujte nějaký času odlehčenému rozhovoru na začátku
  • Ujistěte se, že máte stabilní připojení k internetu
  • V případě, že není možné použít video, vyjádřete emoce slovně, např. se smějte nebo používejte „hmm“, když přemýšlíte - pomáhá to se emocionálně spojit se zákazníkem
  • Dejte jasné instrukce, jak se přihlásit do komunikačního video software
anna
konrad

Jiří by do rozhovoru rád vnesl něco “nedigitálního”, např. ručně psanou poznámku, a tak ho napadlo ho, že...

Před digitální návštěvou nebo přímo poté můžete poslat
krátkou ručně psanou poznámku pro zákazníka:

  • … potvrzení schůzky (včetně času a data)
  • … shrnutí diskutovaných témat a krátké vysvětlení dalších kroků; nebojte se ukázat zákazníkovi práci, kterou budete vykonávat
worker

5. Řešení námitek

Naučte se, jak překonat typické námitky zákazníků

Je pro mě snadné odmítnout potřebu pojištění. Proto se mnou ani nepokoušejte hádat, stejně bych to neposlouchala.
Pokud z mé strany čelíte argumentům, proč pojištění nepotřebuji, klidně mě zastavte a přesuňte diskusi na moji potřebu finanční stability. Dotkněte se mých snů, mých rizik a toho, co jsem uvedla jako svou toleranci k rizikům. To nemohu odmítnout.
A ve výsledku můžete mé námitky vždy oslabit tím, že Moje Firma mi pomůže mé sny realizovat.

anna

Nepřestávejte prodávat, prodávejte však jinak

Mějme na paměti, že na konci prodejního rozhovoru,
chceme prodat Moji Firmu.
Aby se Vám to ale podařilo, musíte použít inovativní techniky a nástroje, přičemž některé z nich využívají odborné názvosloví z oblasti financí, účetnictví, poradenství nebo bankovnictví. Nechceme však, abyste byli účetními nebo finančními specialisty. Chceme pouze, abyste využili jazyk používaný v těchto oborech. Pak bude výsledek pro zákazníka smysluplnější a relevantnější.

wordcloud

Buďte odlišní při řešení námitek od klienta

Zjistit více

Nekryje mě to proti událostem typu COVID-19.

Správně, Moje Firma neposkytuje krytí proti pandemii, mimochodem většina pojišťoven krytí neposkytuje. Chrání však vaše peněžní příjmy a úspory před jinými událostmi, většina z nich s vyšší pravděpodobností výskytu než COVID-19, což vám umožní čelit další pandemii s vyšší finanční rezervou.

table call

6. Finanční okénko

Jak vám řekla Anna, existuje ještě efektivnější způsob, jak ukázat hodnotu Mojí Firmy, který jde nad rámec dopadu možných rizik.
Tento přístup ukazuje konkrétní efekt sjednání Mojí Firmy na finance vašeho zákazníka. Nicméně, je to velmi pokročilá technika a měli byste ji použít pouze tehdy, pokud se na to cítíte, a pokud máte pocit, že váš zákazník je na to připraven. V opačném případě se do toho nepouštějte.
Malý kadeřník jako Anna by rozhodně nebyl tím pravým zákazníkem, větší firma s obratem nad 7 500 000 Kč by mohla být.

konrad

Dobrý den, já jsem Tomáš. Vlastním výrobní společnost vyrábějící kovové komponenty pro stavební účely. Vzhledem k tomu, že moje společnost dosáhla slušné velikosti, můj obrat je 7 500 000 Kč se stroji v hodnotě 6 000 000 Kč, řídím své podnikání dvěma různými nástroji:

  • Výkaz zisku a ztrát: To mi pomáhá pochopit, jestli moje společnost vydělává peníze a kolik to je.
  • Rozvaha: To mi pomáhá pochopit, kolik dluhů mám a do čeho jsou investovány mé peníze (např. hotovost, stroje, majetek, inventář atd.)
konrad

Takhle vypadá Tomášův výkaz zisku a ztrát

Obrat:
7 500 000 Kč
- Náklady:
5 400 000 Kč
= Zisk před zdaněním:
2 100 000 Kč
- Daň (příklad):
25 %
= Zisk po zdanění:
1 575 000 Kč

Marže:
Jedna položka, která není oficiální součástí výsledovky, je marže. Pokud vydělíte zisk obratem, získáte procento, které vám řekne, kolik z každé prodané Kč je zisk pro společnost (zbytek jsou náklady). Čím vyšší je marže, tím vyšší je tolerance společnosti proti neočekávaným ztrátám a / nebo proti ztrátě zisku.

1 575 000 Kč
7 500 000 Kč
=
marže21 %

Tomášův podnik má marži 21 %. Jinými slovy: Po odečtení všech nákladů zbývá 21 % jeho výnosů. I když se ho musím zeptat, zda by souhlasil, domnívám se, že má poměrně vysokou toleranci vůči riziku, protože 21 % je příjemná nárazníková rezerva. To znamená, že nepojištěná ztráta by musela být vyšší než 21 % (1 575 000 Kč), aby podnik utrpěl finanční ztrátu. Asi to mohu použít pro svůj prodejní příběh a doporučit vyšší spoluúčasti.
Zeptejme se Tomáše.

konrad

Takto vypadá Tomášova rozvaha

Rozvaha je rozdělena na dvě části: aktiva (kam je investován kapitál) a pasiva
(kolik kapitálu vlastní podnik).

Součty každé strany rozvahy (celková aktiva a celkové pasiva) jsou vždy stejné. Je tomu tak proto,
že aktiva a pasiva odrážejí to samé: kapitál společnosti. Jediným rozdílem je otázka,
na kterou odpověděla každá ze dvou stran: Kam je můj kapitál investován
a kolik z mého kapitálu vlastním?

Aktiva

Aktiva: 600 000 Kč

Pohledávky: 1 500 000 Kč

Zásoby: 4 500 000 Kč

Pasiva
Pasiva: 10 500 000 Kč

Majetek: 2 400 000 Kč

Stroje a zařízení: 6 000 000 Kč

Celková aktiva: 15 000 000 Kč
Vlastní kapitál: 4 500 000 Kč
Celková pasiva: 15 000 000 Kč

Co Jiří říká Tomášovi

Tomáši, vaše peníze jsou investovány hlavně do strojů ( 6 000 000 Kč), zásob ( 4 500 000 Kč) a majetku (2 400 000 Kč). Nepojištěná ztráta by proto mohla vést ke škodě na majetku ve výši 12 900 000 Kč, aniž by byly zohledněny náklady v důsledku přerušení provozu.
Vzhledem k tomu, že vaše hotovost je pouze 600 000 Kč, nemůžete ztrátu pokrýt, aniž byste banku požádali o půjčku. To by zvýšilo vaše zadlužení a vedlo by to tedy k vyšším měsíčním nákladům protože byste museli platit více úroků. Jak jsme diskutovali dříve, banky se zdráhají poskytovat malým a středním podnikům půjčky, které by mohly zvýšit vaše riziko bankrotu. Moje Firma by vás kryla před takovým rizikem a chránila by vaši hotovostní rezervu ve výši 600 000 Kč.

konrad worker

Podívejte se, jaký mají nepojištěné pohledávky vliv
na Tomášovu výsledovku a rozvahu

Klikněte na jednotlivé typy škod (škody z odpovědnosti, požární škody, přerušení provozu z důvodu požáru),
abyste zjistili, jak nepojištěná pohledávka ovlivňuje výsledovku a rozvahu Tomášovy společnosti.

Rozvaha

Aktiva

Aktiva: 600 000 Kč

Pohledávky: 1 500 000 Kč

Zásoby: 4 500 000 Kč

Pasiva
Pasiva:
10 500 000 Kč

Majetek: 2 400 000

Stroje a zařízení: 6 000 000 Kč

Celková aktiva: 15 000 000 Kč
 
Vlastní kapitál: 4 500 000 Kč
Celková pasiva: 15 000 000 Kč
Poměr dluhu: 70%

Výkaz zisku a ztrát

Obrat
7 500 000 Kč
Náklady
5 400 000 Kč
Zisk před zdaněním*
2 100 000 Kč
Zisk po zdanění
1 590 000 Kč
Marže
21 %
*jako příklad daň 25%

Jak můžete vidět výše, nepojištěný nárok zasáhne přímo finance firmy. Silnou zbraní při prodeji může být použít konkrétní příklad škody, např. požáru, a na něm zákazníkovi vysvětlit, co pro něj z finančního hlediska znamená nepojištěná ztráta a že Moje Firma pomáhá těmto důsledkům zabránit. Místo, abyste příliš odborně mluvil o tom, že Moje Firma kryje finanční ztráty, ukažte na konkrétním příkladu klienta, jak to funguje.
Stačí popadnout tužku a papír a nakreslit výsledovku a rozvahu společně se zákazníkem. Je buď k dispozici na internetu, nebo můžete zákazníka požádat o poskytnutí výkazů z jeho firmy.
Uveďte příklad nároku, např. požár, a popište, co to znamená. Provádějte změny ve výsledovce a rozvaze, máte naprostou svobodu si pohrát s tím, jak tento požár ovlivňuje finance (není správné nebo špatné) Pouze promítněte celkovou částku ztráty do výsledovky a rozvahy.
Zeptejte se svého zákazníka, co si myslí o tom, jak by takový nárok ovlivnil jeho finance, nemusíte se, rozhodovat sami. Nakonec mu řekněte, že tomu lze pomocí Mojí Firmy (zabránit na vrub zákazníka jde pouze spoluúčast).
Jedná se o velmi mocný nástroj, který nevyžaduje, abyste byli účetní. Vy pouze prodáváte příběh a necháte zákazníka rozhodnout, jaký dopad na jeho finance to bude mít.

konrad
PŘEJÍT na kapitolu “Jak na to půjdeme“ ZPĚT